Bu Ölümsüz (This Immortal) & Roger Zelazny

Roger Zelazny, 1988

Yıkılmış, harabeye dönmüş bir dünya. Depremlerle, radyoaktiviteyle, mutasyona uğramış yeni ve tehlikeli canlı türleriyle başa çıkmaya, hayatta kalmaya çalışıyor. Bu dünyanın sorumluluğunu kim üstüne alabilir? Kendisi de mutasyon sonucu ölümsüzlüğe, ya da en azından ölçemeyeceği kadar uzun bir yaşama kavuşmuş, dünyasını seven bir insandan başka?
Ölmekte olan bir dünyadaki tek ölümsüz, dünyasını nasıl yeniden hayata döndürebilir?

“İşte bunlardan dolayıdır ki her geri dönüşümde kendimi yenilenmiş bulurum, çünkü artık birçok yılı geride bırakmış bir adam olarak, bütün Yer için aynı şeyleri hissediyorum. Bunlar için dövüştüm ben, bunlar için öldürdüm, bombaladım ve bunlar için Vegalıların orada, Taler’deki sürgün hükümetimizden Yer’i adım adım satın almalarını önlemek amacıyla kitaptaki bütün yasal numaraları uyguladım.”

Bu Ölümsüz (Sönmez Güven’in Çevirisi)

Hani bazı kitaplar insanı içine almak için en az bir 40-50 sayfa okutur ya bu kitap öyle değil. Daha ilk sözcükten kitabın içindesiniz. Kitap Yunan kültüründen besleniyor. Yunan kültürünün devasalığından, etkilerden bahsetmek hem bana düşmez hemde gereksiz olur. Ana karakterimiz… Eğlenceli bir o kadar da çetin ceviz bir tip olmasının yanı sıra daha önce aldığı kararların ve eylemlerinin haklılığından şüpheye düşmüş birisiydi.

Bu tarz bir kitapta karakterin kafasına girmeye çalışmazsınız veya kişiliğini anlamak içinde mücadele etmezsiniz. Anladığınız ve size anlatılan kısmı alır ve kabullenirsiniz. Zaten bu tarz aksiyon veya olay örgüsünün hızlı geliştiği kitapları zevkli ve okunası yapanda bence budur.

Bir Cevap Yazın

