Bilge Adamın Korkusu & Patrick Rothfuss

Bilge Adamın Korkusu & Patrick Rothfuss (Kralkatili Güncesi, 2. Gün )

Bilge Adamın Korkusu  Patrick Rothfuss

Kitapyurdu.com’dan satın Almak İçin Üstteki Resime Tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı yazalı bayağı olmuştu. Taslaklarda durup duracağına bilgi yayınlamak daha iyidir dedim. Haddim olmadan bir eleştiri yaptım. İlk kez bir kitap hakkında bu kadar uzun bir şey yazdım. Hata görürseniz lütfen uyarın. Yorum yapmaktan da sakınmayın…

Başlangıç olarak, standarttan daha uzun bir kitap olduğunu söyleyeyim. Amiyane tabirle tuğla gibi kitap. Açıkcası yayınevinin kitabı ikiye bölmesinin beklerdim. Fiyat hakkında da biraz dert yanayım. Heyacanla beklediğim kitabı almak için aylarca beklemek zoruında kaldım. Fiyat ilk çıktığında benim için dudak uçuklatıcıydı. Öğrencilik zor iş!

 Uzun olmasının nedeni ise ayrıntılarla bezeli olması. Bu ayrıntıların kimi bölümde çok can sıkıcı kimisinde ise gereksiz olduğunu düşündüyorum. Kimse Kvothe veya Kote’nin seks hakkında ki düşüncelerini yada bakirliğini nasıl kaybettiğini bu kadar detaylı okumak istemez. Ara sıra “Herif kendine harem kuracak, bu gidişle!”  diye düşündüm.

 Aslında ilk kitabın arka kapağı aksiyonlarla dolu bir seri vaadediyor.

 Uyuyan höyük krallarından prensesler kaçırdım. Trebon kasabasını yakıp kül ettim. Felurian’la bir gece geçirdim ve hem canıma hem de aklıma mukayyet olabildim. Çoğu insanın kabul edildiğinden daha küçük bir yaşta Üniversite’den atıldım. Başkalarının gündüz gözüyle ağızlarına almaktan bile korktukları yollardan ay ışığı altında geçtim. Tanrılarla konuştum, kadınlar sevdim ve ozanları ağlatan şarkılar yazdım.

      Belki beni duymuşsunuzdur.

İlk kitap seriye giriş olduğu için harika olduğunu -kabul edelim seilerin ilk kitabları her zaman ayrı bir yerdedir.- ve hikayenin aksiyonun tarzının farklı olduğunu düşünüyordum. Fakat ikinci kitabın neredeyse çeyrek bölümünde hikayenin öz noktalarından biri olmasına karşın çok uzatıldığını düşündüğüm bir Felurian kısmı var. Açıkcası Kvothe’nin seksin inceliklerini öğrenmesine karşı değilim. Lakin biraz daha şu sivri zekasını görmeyede karşı çıkamam. Hikayede asıl anlatılmak istenen bir adamın nasıl efsane haline geldiği, bir kadınla nasıl yatılacağını öğrenmesi değil. Veya ebn olayın tersten anladım. Şöyle eğer gerçekten bir efsane olmak istiyorsanız, iyi bir dövüşcü olmanız gerektiği kadar iyide bir seks yeteneğine sahip olmalısınız. Nedense, ilk kitapta Kvothe’nin iyi bir dövüşçü olacağını ve ikinci kitapta da bunu öğreneceğimizi düşünmüştüm. İnanın hayallerim yıkıldı. Şu lavta çalmakta ki becerilerini biraz da dövüşe ayırsa…

 Seriye biraz farklı bir gözle bakarak:

 Giriş (1. Kitap):

Rüzgarın Adı;

+Muhteşem bir başlangıç,

+Akıcı bir anlatım, açıklayıcı ve zekice kurgulanmış bir üniversite,

+Dozunda ilişkiler ve gizem, bağlayıcılık vadeden bir hikayeye.

 Gelişme (2.Kitap):

Bilge Adamın Korkusu;

+İlk yarısı iyi, ikinci yarısı kötü bir kurgu.

+Gereksiz uzunluk ve fazlaca detay.

+Hikaye ilerlemesine rağmen bunun hissedilmemesi, öykünün sıkıştığı hissi.

+En son olarak ne iyi ne kötü bir kitap.

 Sonuç (3. Kitap):

+Henüz yayımlanmadı. Bu arada Rothfuss seriyi 3. kitapla kesin olarak bitireceğini söylemiş.

  Fazla saldırmadan şöyle diyeyim, Denna ile alakalı kısımları biraz kırpalsa harika olurdu. Bu kadar nefret edebileceğim karakter sayısı azdır. Lanet olası üçüncü kitap nerde kaldı lann!

Dipnot: Kvothe çok fakir birisi sakın aklınızdan bunu çıkarmayın. Fakir, fakir, fakir… Umudum 3.günün bu kitabı açıklayan ve onu iyileştiren bir kitap olacağı yönünde olması.

2. sayfa spoiler içerir.

Bir Cevap Yazın

