Gai-Rei (SEGAWA Hajime)

Başlık: Gai-Rei 

Tür: Aksiyon, Macera, Fantazi, Shounen,Komedi,Doğaüstü, Ecchi(?)

Yazar: SEGAWA Hajime

Çizer: SEGAWA Hajime

Durum: Bitti

Bölüm Sayısı: 12 Cilt
Yazar Tarafından Okunan Bölüm Sayısı: 12.Cilt

Gai-Rei nerden, nasıl hangi mantıkla başladığım hakkında hiç bir fikrim olmayan mangalardandı.  Öyle “Okunacak Mangalar” klasöründe buldum ve başladım, kısa sürede de bitirdim. Zaten manganın hızlı bir biçimde bitirilmesi söylenmiş gibi bir havası vardı. Yine de en azından hiç durmayan bir aksiyonu var. Bir tırnağın ucu kadar seviyorsanız aksiyonu baştan sona rahatlıkla okuyabilirsiniz.  

     Okurken tarayıcınızda google açık olsun. Japon mitolojisine olan hisleriniz google dayıya akabilir. O kadar çok var ki! Okurken  belli başlı mitolojik başlıkları öğrendim. Naruto hayranlarına söylüyorum. Kyuubi var ama…Okuyun ve öğrenin. (Gereksiz paragraflar 1.)

     Biraz daha konuya girersem, mangaka aynı pilavı ısıtıp ısıtıp önümüze koymuş.  Aynı zamanda hikaye de hafif bir “yuri” sezdim ama çaktırmadım. Nitekim sonuçta öyle birşey de çıkmadı. En azından romantizm gördüğümüz shounenlerden biri.  Konu dışı eleştiri; mangalarda ki arkadaşlık bağı muhabbetini ciddi ciddi abartıyorlar bazen ha!

      Bir önemli eksisi ise manganın temelinin güzel kız gören erkeğin onun için her şeyi yapması mantığına oturtturularak  başlaması ki buna klasik, klişe ne derseniz artık. Zaten manga çok fazla klasik ve klişeleşmiş kalıplar üzerinde bir konu akışına ve karakter yapılandırılmasına sahip.

     Karakter derinliği yok bir kere. Öyle bir şey arıyorsanız yanlış yerdesiniz. Yukarıda da yazdığım gibi aslında ezik karakterin güzel kız için herşeyi yapması. Kızın ise yaşına falan bakmadan büyük sorumluklar alması falan filan. Tamamen aksiyon mangası, üzerine çok şey aramamanızı tavsiye ederim.

    Sanatı ortanın çok üstünde her ne kadar ben tüm manga boyunca göz çizimlerini garip bulsamda. Gerek canavar gerek komedi unsurlarının çizimleri yeterliydi. Söylemeden geçemeyeceğim bir diğer nokta ise karakterlerin orasına burasına yazdığı yazılar ki gayet eğlenceli ve değişik bir tarz olmuş.

    Genel olarak  kadın karakterlerin erkeklere çizim olarak fark attığı ortada. Hele Kagura’nın manganın ortalarına doğru uzun saçlı olan haline bildiğin aşık oldum. Bu arada mangaka erkek. (Seni gidi otaku, seni!:)

    İçinde türkiye geçen mangalara da örnek olur. Bir sayıda İstanbul var ama hemen heyecanlanmayın. Ufak bir panelde Kendi ülkesini uluslararası bir şeyde gören Türk 🙂  Animeyi izlemedim ama Kagura’m çok güzel çıkmış. Efkarlandım şimdi cama çıkıp çıplık atacam. 

 

 

Gai-Rei (SEGAWA Hajime)” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Tokyo ESP (SEGAWA Hajime) | Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği

Bir Cevap Yazın

