Chrno Crusade (MORIYAMA Daisuke)

Başlık: Chrno Crusade
Tür: Aksiyon, Macera, Komedi?, Dram, Shounen
Yazar: MORIYAMA Daisuke
Çizer: MORIYAMA Daisuke
Durum: Bitti.
Bölüm Sayısı: 8 Cilt- 57 Bölüm
Yazar Tarafından Okunan Bölüm Sayısı: 8.Cilt- 57 Bölüm

Pdf


İşin içinde şeytan olurda ben okumaz mıyım? Animenin alternatif bir sonla bittiğini öğrendiğimde mangayı bulup indirmiştim. Okumak şimdiye nasip oldu.  Her ne kadar işin içine giren şeytan çıkarma işi yapan rahibelerden pek hoşlan- masam da başladığını bitirme huyum galip geldi ve sonunu getirebildim. Bunu yaptığıma da hiç pişman değilim. Çünkü son kısmı beni cidden duygulandırdı. Ağladım biliyor musun? Klavyeme damlayan gözyaşları ana kartımı yaktı bilgisayarı yenilemek zorunda kaldım. Ehuehue!
Şimdi ciddi bir şeyler yazmaya başlarsak. Keşke seinen ve karanlık bir manga olsa dedim hikaye yönünden. Sanki o zaman hikayenin gidişatı çok daha iyi bir seviyede olacakmış. 2,5 ana karakter var mangada. Buçuğunu okuyunca anlarsınız. Spoiler vermeden bu kadar oluyor.Yan karakterlerin birçoğunun ise arka planını yazar açıklamış. Bu yönden tatmin edici bir yapısı var. Sonunda öyle çokta özgün bir ana fikre sahip değil gibi dursa da gerek kıyamet düşüncesi, şeytanlarının kökeni, güçlerinin açıklanması, “astral line” gibi kavramlar gerçekten ilgi uyandırıcı bir yapıda. En azından “öküzün gücü boynuzundan gelir” mantığım doğruymuş. Egom şişti.
 Hikayede ön planda olan ikilinin diyaloglarına katılmak istenen komedi unsuru bana tebessüm bile ettirmedi açıkçası.  Şunu söylemeden geçemeyeceğim, her mangada sapık bir karakter olur ama manastırda geçen bir mangada bari komedi unsuru için bunu yapma.
Yandaki resimde görüldüğü gibi bu beyaz dumanlar okurken baya rahatsız edici oluyor. Mangaka ise bu tarz bir çizimi çok kulanmış seride. Buna rağmen son ciltteki çizimler benim için gayet iyiydi.  Yine de, şeytanın gerçek formunu çizerken çok fena dengesizlikler var. Çok ama çok daha iyisini çizebilirdi. Vücut hatları eğilip bükülmüş gibi, bir acayip. Ayrıca nedir o çizgili, İtalyan mafyasından fırlamış gibi pantolon ve ilkokulda ki sınıf arkadaşlarım gibi uzun saç örgüsü, baba şeytan çiziyorsun be!. 
Sanat için son bir şey söylemek isterim.  Eğer  bir comic olsaydı daha harika bir görünüşe sahip olabilirdi.
Anime benim ilklerimden olduğundan belli bir artı ile başlasa da oylamaya Chrno Crusade benim için standartları tutturmuş bir manga olarak aklımda kalacak.  Ayrıca ana kartım yandı lan!!!

Bir Cevap Yazın

