20th Century Boys (Urasawa Naoki)

319
20th Century Boys

Urasawa Naoki’nin başyapıtlarından birisidir. Naoki bu seri ile biz okurlara ne anlatmak istemiş uzun uzun düşünmedim ama bazen gizemlerini merak ettim. Bazen bir anının ne kadar yıkıcı olabileceğini öğrendim. Küçüklükte geçirilen travmaların nükleer bir bombadan daha etkili olduğunun, hergün burun kıvırarak dinlediğimiz veya severek defalarca söylediğimiz bir şarkının dünyayı değiştirme ihtimalinin olduğunun farkına vardım. Yaşlandıkça, çocukluğunuzun uzaklaştığını, anıların unutulduğunu ama o anıları beraber yaşadığınız insanların çevrenizde olmasının aslında hepimizin istediği bir şey olduğunun farkına vardım. Gizli üslerin önemini ilk +18 filmin bünyeme verdiği zararı, hayallerimde hep dünyayı kurtardığımı hatırladım.

319_crop

Konu ve ilerleyişinde ki tutarlılık, sanatında ki harikalık, karakter gelişiminde gözardı edilemeye- cek değişimler hepsi bir üstadın elınden çıkmış olan seri için gereğinden bile iyi. Zaman atlama- larının fazla olduğu bır seride neredeyse hatasız bir çizgi olması da ayrı bir başarı. Bazı yerlerde işin kolayına kaçıp kötü çocuğu bulmak için yeni ipuçları ortaya atsada o kadar kusur kadı kızında da olur diyerek bunun serinin muhteşemliğini etkilediğini söyleyemem.

20th Century Boys 22.Cilt ile biter ama 21st Century Boys adı ile yayınlanan 2 ciltlik bir sequel ile son bulur. O yüzden okumayı unutmayın. Live Action serisini izlemek sulanmış beyinlere iyi gelebilir. 3 parti halindedir. Bilen adam tavsiyesi… Kolay gelsin hacılar.


Dipteki Not: Bilen biri Allah aşkına şu herifin maskenin içinde nasıl nefes aldığını anlatsın.Bayağı kafa yordum ama bulamadım.

20th Century Boys (Urasawa Naoki)” üzerine 2 düşünce

  1. Geri bildirim: Monster (Urasawa Naoki) | Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği

  2. Geri bildirim: Manga,anime,wallpaper,amv,comics vs

Bir Cevap Yazın

